menu
keyboard_backspace اختر الدولة

عايز عربية

2013-06-01    02:50 PM
ahmed tayara
انا طالب رأيكوا فى موضوع كأخ ليكوا يعنى انا معاية مبلغ 45 الف عايز اجيب بيهم عربية بس محتار مش عارف اجيب ايه وانا دلوقتى حاطط شروط للعربية دى بس كل ما ابحث الاقى العربية فيها عيب او الاقى الناس كلها بتتكلم عكس بعض انا عايز مساعدة او نصيحة فى اختيارا العربية والشروط اللى انا حاطتها كالاتى

اولا لازم تكون شبابية وشكلها حلو ومش صغيرة

ثانيا يكون محركها قوى وكويس واقدر ابدله بواحد افضل منه

ثالثا لازم تكون قطع غيارها متوفرة ومش غالية

رابعا ماتكنش قديمة اوى يعنى مش اقل من95 الا اذا كانت بى ام دابليو

خامسا ماتكونش صينى انا عايز حاجة اوروبية او امريكية

والمهم يكون التكييف شغال وماتكونش اقل من 1600 سى سى ولو 1300 وممكن احط مكانه 1800 شغال بس انا محتار ومن العربيات اللى احترت بينها

بى ام دابليو 316 موديل تمانينات او اوائل التسعينات - فولكس جولف - فولكس بولو - شاهين موديل 2006 - تويوتا كرولا تسعينات - حاجات كتير وكل عربية فيها ميزة وكل عربية فيها عيب
اوبترا
2013-06-01
03:16 PM
اشترى دايو نوبيرا 2 عربيه محترمه وقويه ومش هتحتاج تغير ماتورها بشرط تكون حالتها جيدة وتكون فابريكه بره وجوة بالكامل
ahmed tayara
2013-06-01
08:15 PM
شكرا يا استاذ هانى لإهتمامك بس ممكن تفاصيل النوبيرا ؟ موديل كام وماتورها كام وكام حصان وعدادها كام معلشى

وحضرتك جربتها قبل كدة ؟ وبكام ؟
ahmed tayara
2013-06-01
08:39 PM
بس انا دلوقتى يا استاذ هانى شوفت النوبيرا على النت لاقيت ناس بتشكر فيها وناس بتقول ان فى حاجات وحشة وفى ناس بتقول انها ماتستاهلش اصلا يعنى فى ناس بتقول انها مابتبقاش ثابتة فى السرعات العالية والغرز والكلام دة ولازم اغيرلها مقصات والمساعدين اللى ورا بيبوظوا بسرعة والمفروض اجيب الاصلى بتاعها وفى ناس بتقول فى السرعات العالية الدركسيون بيتهز جامد دة غير انى عايز عربيبة رياضية تسحب وتجرى وتستحمل السحب والجرى والغرز
اوبترا
2013-06-02
01:02 AM
نوبيرا من 2002 الى 2004 ماتور 1600 سى سى 107 حصان فتيس مانوال وبلاش اتوماتيك والحاجه اللى بتبوظ فيها جلب المقصات الاماميه ولازم تتغير كل 10000 عشرة الاف كيلو متر وثمنهم 100 جنيه يعنى ما يعتبرش عيب والعربيه ثابته جدااا طول مانت محافظ على سلامه الكاوتش وانا مجربها سنين طويله واشترتها كام مرةوبعتها وكسبت فيها
اوبترا
2013-06-02
01:05 AM
النوبيرا[b] سريعه جدا ...... ونصيحه منى السواقه مش جرى وغرز ...السواقه احتراام وتأنى ومراعاة اولاويه الطريق من الاخر السواااااقه أدب[/b]
kholyo
2013-06-02
08:22 AM
[b]الله ينور عليك يأخ / هانى ( السواقة مش جرى وغرز ) السواقة أدب [/b]

[b]
يأخ احمد فى تعليق صغير على كلامك / عفوا المبلغ اللى انت ذكرته ال 45 الف مش هينفع مثلا يجيب BMW فوق ال 95 مثلا / ثانيا انت قولت حاجة شبابى ماينفعش الشاهين [/b]

[b]
انت عايز حاجة شبابية وفيها نفس امكانيات الجولف والبولو / ماتجيب دايو جولييت [/b]

[b]
الجولييت نفس جسم الجولف / عربية شبابية وسريعة فيه منها ماتور 1600 CC[/b]

[b]

[/b]
ahmed tayara
2013-06-02
12:10 PM
شكرا جدا لإهتمامكوا انا كدة ماقدميش حل غيى الدايو نوبيرا 2 او الفولكس بس الجولييت انا قدامى عربيتين اقوى منها فمش بفكر فيها اوى

لا انا بقول انا عايز اى عربية تكون فوق ال 95 بس لو فى بى ام دابليو اقل من 90 عادى مش هقول لا بس مش عايز مثلا دايو 91 والا حاجة عشان البى ام غالية
ahmed tayara
2013-06-02
12:11 PM
بس حضرتك يا استاذ هانى متأكد ان النوبيرا 107 حصان ؟

والعربية انا مش عايزها عشان انا عايز اجرى بس انا بروح مشاوير بعيد وطويلة فمحتاج سرعة شوية
ahmed tayara
2013-06-02
12:12 PM
وانا عن نفسى عايز عربية السحب بتاعها كويس والتسارع شديد عشان الطالعة بتاعة العربية مش اكتر عشان انا بحب الطلعات السريعة بس مش هجرى جامد
kholyo
2013-06-03
02:18 AM
ربنا يوفقك
ahmed tayara
2013-06-03
03:25 PM
يارب شكرا لإهتمامك

سيارات في المقارنة
keyboard_arrow_left
أضف سيارة أخري
keyboard_arrow_right