انتهاء مزاد سيارات المخابرات وبدء تسليم السيارات يوم الاثنين

شكاوي كثيرة للمواطنين والمشتركين في مزاد سيارات المخابرات من مستوي الأسعار التي أكدوا أنها فوق كل ما يمكن تخيله ولكن هذا هو الحال دائماً في المزادات. 

ختام مزاد سيارات المخابرات وسط جدل بسبب الأسعار

اختتم في الساعات الأخيرة مزاد سيارات المخابرات العامة الذي كان عليه ترقب كبير وحضره عدد كبير بسبب السيارات المميزة التي تواجدت في المزاد من موديلات حديثة وعالية المستوي . وأكدت هيئة الخدمات الحكومية أن تسليم السيارات للمشترين سيبدأ من الاثنين القادم. 

 

استياء للكثيرين من ارتفاع أسعار السيارات في مزاد المخابرات

وبعد انتهاء المزاد خرجت الكثير من التعليقات ممن حضروا المزاد وقال أحدهم : " الواحد لحد دلوقتي مش لاقي اي تفسير للاسعار اللي اتباعت بيها العربيات في المزاد ... التفسير الوحيد ان يا اما العربيات كان فيها سبايك دهب او حتت اثار واحنا مخدناش بالنا منها واحنا بنتفرج .... لما تبقي عربية لا دورتها ولا شفت اخبار الموتور ولا العفشة ولا الكهرباء ولا الكماليات وتقعد تعلي في السعر لحد ما تاخدها بضعف تمنها برة يبقي فية حاجة غريبة احنا مش فهمينها ."

 

جيب شيروكي موديل 96 بسعر 136 ألف في مزاد المخابرات

وقال آخرون أن ما حدث يمثل مهزله واغلب من اشتروا اشتروا بأسعار خرافية للسيارات وبأسعار لا علاقة لها بالاسعار في السوق العادي. ومن بين السيارات التي بيعت في المزاد جيب شيروكي موديل 96 بسعر 136 الف جنيه وكرايسلر تاون ىند كانترى موديل 2006 بسعر 310 الف جنيه و bmw موديل 1998 بسعر 145000 جنيه. 

13:48:34 - 2017-03-30